Bli kund

Leveranstid och orderstatus

Kostnadsfri frakt

Om du har beställt via Tele2.se, kundservice eller en telefonförsäljare och varan finns i lager levereras det till din folkbokföringsadress inom tre arbetsdagar. Om produkten har längre leveranstid framgår detta när du beställer och uppskattad leveranstid finns i det bekräftelsemail du har får efter ditt köp.

Vi skickar produkterna i strikt turodning från beställningstidpunkten och du kommer att få ett SMS och ett mail när produkten lämnar vårt lager. När du hämtat ut paketet hos ditt postombud aktiveras abonnemanget automatiskt inom fyra timmar.

Expressfrakt

Om du vill ha ditt paket levererat till dig snabbare än den kostnadsfria frakten kan du lägga till Expressfrakt med Jetpak. Om du har beställt idag innan klockan 15:00 så kommer du att få din leverans nästkommande arbetsdag från att din produkt finns i lager. Du kommer att få en avisering till det telefonnummer du angav i beställningen med möjlighet att välja bästa möjliga leverans under nästkommande arbetsdag. Leveransen sker endast till din folkbokföringsadress och det kommer att ske en ID-kontroll vid leveransen. Fraktkostnaden betalar du sedan på nästkommande faktura.

Följ din order

När du har beställt en ny telefon skickas ordern till vårt lager där telefon, SIM-kort och välkomstbrev packas för att sedan skickas ut till dig. Du kan se status och följa din order på tele2.se/orderstatus

Skadat gods

Om ditt gods eller din produkt är skadad vid leverans kontakta alltid kundservice omedelbart på telefonnummer 0772-252525.

Ej uthämtat paket

Har du fått en avisering men inte hämtat ut paketet inom 14 dagar returneras det till oss och vi makulerar avtalet.

Har du ångrat dig?

Tecknar du ett abonnemang via kundservice, Tele2.se eller telefonförsäljare har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp. Ångerrätten gäller från det datum du hämtar ut paketet och innefattar både abonnemang och hårdvara.

Läs mer om hur du utnyttjar din ångerrätt här.